Utforskande inlärning i matematik, undervisningsteknik och arbetslivet
- Agera och räkna
- Aritmetik med nya ögon för lågstadiet
- DIMMA
- Flexibel ekvationslösning
- Funktionalitet som grund för undervisning och inlärning av begrepp i matematiken
- Förmågor och intresse framom kön
- Grundläggande räknekunskaper med flyt och flexibilitet!
- MAT-É-TEMA(T)
- Meningsfull matematik
- Projektinlärning i högstadiematematik
- Uppfattningsförmåga till problemlösning
- Utveckling av kreativt tänkande i skolmatematiken
Utforskande inlärning i naturvetenskaper, miljöfostran, undervisningsteknik samt arbetslivet
- Bra fråga!
- Checkpoint Leonardo Network (CPLN)
- Fenomen i vardagen
- Forska och fundera: Förskoleelevers förmåga att utforska
- Från häpnadsväckande fenomen till att lära sig fysik genom argumentation
- Från skogen till mikroskopet!
- Från utbildning till skola
- (Förmågor och intresse framom kön)
- Helhetsskapande undervisning i naturvetenskaper i den nya läroplanens anda
- KEY– stenar, energi och omgivningen
- Matematiikka ja luonnontieteet yhteiskunnassa: Yhteisöllistä opiskelua työelämän kanssa
- Mäta människans egenskaper i skolans fysiklaboratorium
- Mät mig! – Ett projekt för att mäta människans egenskaper
- Vattenmätningar
- Än sen då?
- Öppna laboration i kemi- och fysikundervisningen
Teknologifostran: programmering, robotik och informationssamhället
- DigiSmart
- Effektiv teknik
- Innokas – Inspiration och innovationer
- Motiverande och spelifierad programmering för högstadiet
- Programmering för alla
- Programmering i matematikundervisningen
- Programmering med Arduino
- Robotik
- Slöjd 2.0
- Spelplanering
- Undervisning i datateknik och programmering med integration mellan läroämnen och lärare