Argumentointi auttaa ilmiöiden ihmetyksestä fysiikan oppimiseen
Argumentointitaidot ovat tärkeä kansalaistaito, joita tarvitaan erityisesti luonnontieteellisessa päättelyssä. Itä-Suomen yliopistossa käynnistyneessä Ihmetys-kehittämishankkeessa edetään ilmiöiden ihmetyksestä fysiikan syvällisempään oppimiseen oppilaiden argumentointitaitoja vahvistavan opetuksen ja oppimateriaalien kautta. Argumentointitaidot tukevat fysiikan oppimista ja luovat hyvän lähtökohdan erityisesti tutkimuksellisuuden painottamiselle fysiikan opetuksessa. LUMA SUOMI -kehittämisohjelmaan kuuluvassa Ihmetys-hankkeessa tuotetaan yläkouluun fysiikan ilmiöiden tarkasteluun perustuvia oppimiskokonaisuuksia, jotka tukevat uusissa opetussuunnitelman perusteissa korostettua […]
Argumentointi auttaa ilmiöiden ihmetyksestä fysiikan oppimiseen Read More »