Robotik

Introduktion

I projektet utvecklas material till stöd för robotprogrammering, främst av Lego-robotar.

Material som stöder undervisning

Nivåer: grundundervisning: årskurs 3–6 samt årskurs 7–9
Läroämnen: matematik
Beskrivning: Webbsidan innehåller en samling material för lärare, från programmeringslekar till grafisk programmering. Det finns även tips för och korta videor om implementering och programmering av LEGO MINDSTORMS EV3 på pekplatta. Med hjälp av dessa instruktioner kommer läraren igång med utrustningen. För dem som är mer avancerade finns även instruktioner om installation av olika programmeringsplattformar (java, python, C#).
Typ: övrigt stödmaterial för lärare
Nyckelord: EV3, LEGO, Mindstorms, iPad, programmering, grafisk programmering

Till materialet »

Kontaktpersoner
  • Jouni Könönen, Saimen yrkeshögskola Saimia, jouni.kononen@saimia.fi
Samarbetsläroanstalter 2014–2016 och deras kontaktpersoner
  • Sammonlahden yläkoulu, Villmanstrand; Olli-Jussi Rissanen, olli-jussi.rissanen@lappeenranta.fi
  • Kesämäenrinteen koulu, Villmanstrand; Marjaana Hautaniemi, marjaana.hautaniemi@lappeenranta.fi
Cookie-inställningar
LUMA FINLAND -program

Vår webbplatsen använder cookies så att vi kan ge dig den bästa användarupplevelsen som är möjlig. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälper vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen som du tycker är mest intressanta och användbara.

Du kan justera alla dina cookie-inställningar i den här vyn.

Nödvändiga Cookies

Nödvändiga cookies måste alltid vara aktiverade så att vi kan spara dina inställningar för cookie-inställningar.

Tredjeparts cookies

Vår webbplats använder t.ex. Google Analytics för att samla anonym information, som antalet besökare på webbplatsen och de mest populära sidorna.

Att hålla den här cookie aktiverad hjälper oss att förbättra vår webbplats.