Julkaisut

Kehittämisohjelman hankkeiden puitteissa syntyneet julkaisut kootaan tälle sivulle.

  • Ahtee, M., Hannula, M., Laine, A., Näveri, L., Pehkonen, E., Portaankorva-Koivisto, P. & Wass, S. (2016). Iloa ongelmanratkaisuun. Otava.
  • Burman, L. (2014). About problem sequences designed for heterogeneous classes in grade seven. In A. Ambrus, & É. Vásárhelyi (Eds.), Problem solving in Mathematics Education. Proceedings of the 15th ProMath conference, 30 August – 1 September, 2013 in Eger. Budapest: Faculty of Science, Eötvös Loránd University.
  • Burman, L. (2016). Using Venn diagrams in problem solving: a sequence of tasks with fractions and percentages. In A. Kuzle, B. Rott & T. Hodnik Čadež (Eds.), Problem Solving in the Mathematics Classroom – Perspectives and Practices from Different Countries. Münster: Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.
  • Burman, L. (2017). On the construction of a problem sequence.
  • Burman, L. & Wallin, S. (2014). Teacher guided practice with problem sequences. In Spaces for learning: past, present and future. Proceedings of the 30th symposium of the Finnish Mathematics and Science Education research Association in Vaasa, November 6-8, 2013. Report Nr 36 / 2014. Vaasa: Faculty of Education, Åbo Akademi University.
  • Heinonen, P. (2015). Modern Portable Technology in Environmental Education as part of Formal Curriculum Teaching. Carlisle: University of Cumbria.
  • Ikonen, K., Asikainen, M., Nivalainen, V., & Hirvonen, P. (2015). Koulutus- ja työurien sukupuolen mukaisen eriytymisen taustatekijät. Esitysselvityshankkeen loppuraportti. Joensuu: Itä-Suomen yliopisto.
  • Leinonen, R., Kesonen, M. H., & Hirvonen, P. E. (2016). Hidden circuits and argumentation. Physics Education, 51(6). doi:10.1088/0031-9120/51/6/065018
  • Puutio, K. (2017). Alakoulun maasto-opetusta edistävät ja hankaloittavat tekijät – mikä saa jäämään luokkaan? Turku: Turun yliopisto.